העיר שמחוברת לרבי בלי הפסקה: אלפי תל-אביביים התכנסו לערב עוצמתי ומרגש

“חסידות”א”, האירוע התל-אביבי שהפך למותג, שבר אתמול שיאים חדשים, כאשר אלפי תושבי ותושבות תל-אביב, מקורביהם של 70 שלוחי הרבי בכל שכונות העיר, גדשו עד אפס מקום את אולם האירועים “רוקח” בצפון ת”א, לרגל יום ההילולא השלושים, להתוועדות אדירה, מרוממת ומושקעת, שכולה “רבי”.
את האירוע יזמו וארגנו במרכז חב”ד ת”א, בראשות השליח הראשי ורב מרכז העיר הרב יוסף גרליצקי, יחד עם ועד השלוחים המיוחד והמסור, הרב יצחק חדד, הרב אליהו שויכא, הרב אהרן קירנברג, הרב לוי יצחק גרליצקי והרב נחום גרליצקי, תוך שיתוף פעולה מאוחד ועוצמתי של כל השלוחים בתל-אביב-יפו.
את הערב הנחה ר’ קובי אריאלי בסגנונו המיוחד והמחוייך, ובין האורחים שבלטו באירוע הגדול היו מר יוסי צ’חנובר, איש משרד הבטחון הישראלי לאורך עשרות שנים, שזכה לקירובים נדירים מהרבי, וסיפר ליושבים לצידו בהתוועדות עדויות נדירות מן הקודש פנימה על פעילותו החשאית של הרבי למען ביטחון ישראל; ידידם הוותיק של שלוחי הרבי בתל-אביב, ‘גיבור ישראל’ מר אביגדור קהלני, שבסרטון מיוחד הלהיב את הנוכחים להיות מחוברים יותר לפעילות שלוחי הרבי; וכן הרב הראשי הרב ישראל מאיר לאו, המלווה את מרכז חב”ד בת”א כבר למעלה מארבעים שנה, וריתק את הנוכחים ביחידויות המופלאות להן זכה אצל הרבי.
השליח האהוב הרב פנחס ארבוב פתח את הערב באמירת תהילים למען עם ישראל וארץ ישראל, ואליו הצטרף מר אבי אילון, אביה של שירה אילון הי”ד, שנרצחה במתקפת החמאס בשמחת-תורה, שריגש את הקהל כשסיפר על הימים הקשים שחווה עם משפחתו ועל התמיכה והחיזוק שקיבל מאז ועד היום משליח הרבי בשכונתו. השליח הרב מנדי אליאס שיתף בסיפור אישי מרגש והצליח להכניס את הציבור הענק לאוירת התוועדות אמיתית, וברגע שנגע ללבבות עלה על המסך בנו של השליח בשכונת נוה צדק הרב דניאל נקש, וסיפר על חיי השליחות ממבטו של ילד רך.
בהפקת מולטימדיה מיוחדת ומושקעת, בהנחיית השחקן מוריס כהן, המקורב לשלוחי הרבי בת”א, נפרשה לעיני הצופים מפת השליחות הגדולה בתל-אביב, כאשר כל שליח בדרכו מחבר עוד ועוד יהודים, מכל הסגנונות והמגזרים, אל אורו הגדול של הרבי. החל מהשליח לדוברי אנגלית באיזור החוף ר’ אלי ניידיטש, שגוייס למילואים מיד בתחילת המלחמה, ודוקא משם הגיע ליהודים נוספים שהתחברו לרבי, דרך מר עמי טמיר משכונת “סי&סאן”, המתענג על שיעורי השליח בשיחות הרבי, מר רן שמעוני משכונת שפירא, ועד למר אורן שושן משכונת נחלת יצחק, כאשר כל אחד מהם קורא לציבור מתוך סיפורו האישי המרתק “טעמו וראו כי טוב ה’! בואו להתענג וללמוד את תורת הרבי!”
רגעי השיא בתוכנית היו כאשר אנשי-עסקים תל-אביביים, מר אורי דיגמי, ידיד ותיק של שלוחי הרבי בעיר, מר אבי ורטהיים, שבנו לומד בישיבת חב”ד ‘חזון אליהו’ ת”א, ומר משה שקד המקורב לשליח בשכונת בבלי, סיפרו כל אחד בסגנונו על החיבור המיוחד שלהם ל”אוהל” הרבי, בתחושה ברורה וודאית שהרבי כאן איתנו, מלווה, מדריך, מייעץ ומברך. ואכן, עוד במהלך האירוע ומיד לאחריו, ניגשו מאות אל עמדת כתיבת הפ”נ לרבי, לרגע של התחברות אמיתית לרבי בבקשת ברכה והחלטות טובות.
את ההתוועדות הגדולה חתם האמן אביב אלוש, המקורב לרבי ולשלוחיו, בניגוני הרבי ובניגונים חסידיים שהרימו את הקהל על הרגליים לריקוד מתוך שמחה חסידית אמיתית, כשבסיום הערב היתה רק שאלה אחת שנשאלה שוב ושוב “כבוד הרב, איך נוכל גם אנו לקחת חלק בשליחות ולחבר עוד יהודים לרבי?…”