קדושתה של תל אביב נובעת מבית הבחירה! משאו המאלף של ד”ר מרדכי קידר

קדושתה של תל אביב נובעת מבית הבחירה!
משאו המאלף של ד”ר מרדכי קידר בכנס בית הבחירה והגאולה ה-40
במרכז חב”ד תל אביב

לצפיה >> לחץ כאן

המונח ‘בית הבחירה’ מן הבחינה הלשונית, אפשר להבין אותו בכמה אופנים. אפשרות אחת: הבית הנבחר או הבית שעליו ניתנה הבחירה. במקרה זה מיד עולה גם השאלה מי בחר בו, הקדוש ברוך הוא? עם ישראל? אפשרות שנייה: הבית של עם ישראל שנקרא עם הבחירה. כאן שוב עולה השאלה מה פירוש המילה עם הבחירה? האם זהו העם הנבחר ע”י הקב”ה או העם הבוחר בקדוש ברוך הוא ולכן הוא עם הבחירה ולכן הבית הוא בית הבחירה של עם הבחירה.
את השאלה הזאת נשאיר כרגע פתוחה, נגיע אליה בהמשך.
אנחנו עומדים היום במלחמה שהתחילה לצערנו הרב בשמחת תורה. ‘נהפך לאבל מחולינו’. באותו יום כשרקדנו עם ספרי התורה כבר ידענו שקורים דברים נוראיים. אצלנו בקהילה יש תורן ביטחון שמחזיק טלפון ברשות וראה מה שראה ואמר מה שאמר והשמחה הייתה מהולה בעצב רב ומאז העניינים רק הלכו והסתבכו. התברר שהרבה אנשים ונשים נרצחו במיתות שונות ומשונות כבר באותו יום נורא. המלחמה שהחלה כתוצאה מכך גם היא גבתה חיים רבים מדי ועדיין אנחנו עומדים תחת איום שאינני יודע מה ומתי יהיה, האייתולות לא סיפרו לי. עדיין אנחנו לא רואים מתי ואיך יהיה הסוף של כל המלחמה הזאת כמה זמן היא תמשך, איך היא תסתיים מה יהיו התנאים, מה יהיה גורל החטופים והחטופות. סימני שאלה גדולים מרחפים עלינו, על המדינה, כשאומות העולם גם הם מתחילות להגיע עם ענייניהם ואניותיהם ומטוסיהם, ומאחורי הקלעים יש פה הרבה מאוד רחש, בחש בינלאומי גדול מאוד.
המלחמה הזאת, יש בה חששות גדולים שמא אנחנו נמצאים בפתחו של אירוע רב זירתי מולנו ואולי גם עם מדינות אחרות. מדברים על מלחמה אזורית, אולי על מלחמה עולמית.  יש כאן יותר מדי כוחות שמעורבים בעניין הזה. החל מהחמאס שהתחיל את האש שהולכת ומתגלגלת בחיציהם, ‘אישו משום חיציו’, האש רק הולכת, מתרחבת ומתגברת הן מבחינת הזמן, הן מבחינת השטח והן מבחינת השותפים לכל העניין הזה.
השאלה היא בעצם על מה המלחמה. מה מפריע להם ומה דוחף אותם ?
בשביל זה צריך להבין את הצד השני. צריך ללמוד אותם כדי להבין איך ומה הם חושבים ומה הם מתכננים. אחרת אנחנו הולכים כסומים בארובה.
הם מסתכלים עלינו בכמה רבדים.
הרובד הנמוך והבסיסי ביותר הוא העובדה שמבחינתם, אין דת יהודית כי היא ‘דת בטלה’ – ‘דין בטל’ הם מכנים זאת בערבית. ‘דת בטלה’ הכוונה לדת היהודית שפעם היא אכן הייתה דת אמיתית ורלוונטית ואז  הנצרות הגיעה לעולם בשביל להחליף את היהדות ולאחר מכן האסלאם הגיע לעולם להחליף את הנצרות. זאת אומרת שמבחינת המוסלמים, הדת היהודית לא קיימת יותר ולא רלוונטית, ‘לא שרירין ולא קיימין’. ולכן כל מה שאי פעם היה יהודי, הפך להיות מוסלמי, כי על פי גישתם האסלאם היא דת האמת היחידה בעולם ‘דין חק’. לכן אברהם אבינו היה המוסלמי הראשון, יצחק ויעקב היו מוסלמים, בני יעקב השבטים היו מוסלמים, דוד ושלמה היו מוסלמים ושלמה בנה מסגד בירושלים. כולם היו נביאים שידעו שדתם עתידה להתבטל ולכן הם נהיו מוסלמים. כתוצאה מכך, בספרד, בסיציליה ובהרבה מקומות בעולם בהם שלטו המוסלמים, הפכו בתי כנסת למסגדים. למה? כי היהדות בטלה ועברה מן העולם. ולכן, הם לא צריכים בתי כנסת כי הם לא קיימים. לכן, היות שהאסלאם היא הדת היחידה בעולם והיהדות היא דת בטלה, אין שום סיבה, אין שום ערך אין שום עניין להקים מדינה יהודית ולכן למדינת ישראל מן הצד הדתי, אין זכות קיום אפילו אם תהיה בגודל סנטימטר מרובע בחוף תל אביב. זוהי סיבה ראשונה שאין דת יהודית.
הרובד הבא היא העובדה שמבחינתם, אין ארץ יהודית: על פי ההלכה האסלאמית ‘השריעה’, לכל ארץ בעולם יש רק כרטיס  כניסה אל האסלאם ואין כרטיס יציאה.  ולכן כל ארץ שאי פעם שלטו בה מוסלמים, חייבת להישאר לעולמי עד ולנצח נצחים תחת שלטון האסלאם. למשל, ספרד ופורטוגל שהיו בעבר תחת שלטון המוסלמים מ-711 לספירת הנוצרים ועד שלהי המאה ה-15, סיציליה בדרום איטליה, חלקים גדולים בבלקן, יוון, יוגוסלביה, אלבניה, כל הדרך צפונה עד שערי וינה בירת אוסטריה, שם הם הובסו ב-11 לספטמבר 1683, היות ופעם הם שלטו שם, הכל שייך להם לעולמי עד. (עכשיו תבינו כמה הזיכרון שלהם הוא ארוך. הסיבה שבשנת 2001 נבחר ה-11 בספטמבר לפיגועים הגדולים שפגעו במגדלי התאומים ובפנטגון, זה נקמה על מה שקרה להם ב-11 בספטמבר 1683 כשהובסו בשערי וינה.
כך גם ארץ ישראל, היא הייתה ארץ אסלאמית משנת 637 לספירת הנוצרים ועד 1917 בסוף מלחמת העולם הראשונה שאז האנגלים גירשו את הטורקים, ולכן היא חייבת להישאר ארץ שלהם כמו כל אותן ארצות שציינו קודם.
נעזוב רגע את התנ״ך, העולם האסלאמי לא מכיר בחוקיות של התהליך המשפטי שהביא להקמתה של מדינת ישראל, מהצהרת בלפור והחלטת חבר הלאומיים (הגרסה הראשונה של האו”ם) שהחליטה לקבל את הצהרת בלפור כמסמך בינלאומי, כל זה מבחינתם לא רלוונטי, למה מה קרה? הארץ הזאת של בלפור? של הבריטים שכבשו אותה באופן בלתי חוקי מהעותומנים? ולכן, איך הם יכולים לתת את זה ליהודים. מה זה של יפן? של רוסיה? של ארגנטינה שהצביעו לתת את זה ליהודים? ממתי זה שייך להם? הארץ הזו היא של המוסלמים וכל התהליך הבינלאומי כולל הקמת מדינת ישראל והכרת האו”ם במדינת ישראל, פשוט לא רלוונטי. זו מדינה לא חוקית על אדמה אסלאמית! זו הסיבה השנייה שאין ארץ יהודית.
הרובד השלישי היא שמבחינתם אין עם יהודי: מה שיש, הם קהילות! יש יהודי באמריקה שהוא אמריקאי בן דת משה, יהודי בתימן הוא ערבי תימני בן דת משה, יהודי ברוסיה הוא רוסי בן דת משה כמו רוסים אחרים שהם בני דת אחרת, וככה היהודים הם בעצם קהילות ששייכות לכל אומה ולשון, אין עם יהודי! הם לא נראים אותו דבר, הם לא נשמעים אותו דבר, הם לא אוכלים את אותו אוכל, לא רוקדים לאותה מוזיקה, לא לובשים את אותם בגדים ונראים שונים לפי שפרצופיהם אינם דומים.  ולכן אין עם יהודי. ואם אין עם יהודי אז בשביל מה צריך מדינה יהודית לעם שלא קיים.
בנוסף לכל זה, מבחינתם יהודים בכל מקום ובכל מצב חייבים לחיות תחת שלטון האסלאם על פי התנאים ש’השריעה’ האסלאמית קובעת. מה זה אומר? הנה כמה דוגמאות. יהודי חייב לשלם ‘ג’יזיה’. ג’יזיה זה מס גולגולת. מס על כל ראש. אם יש לאדם חמישה ילדים, הוא צריך לשלם שבע פעמים את הג’יזיה. הוא ואשתו ועוד חמישה ילדים.  איך משלמים את הג’יזיה? בקוראן כתוב שאנשי הספר צריכים לשלם את הג’יזיה כשהם מושפלים כך כתוב בקוראן. אז כדי לקיים את מה שנאמר בקוראן כשהיהודי בא לבית המס לשלם את המיסים פעם בחודש, הוא צריך לזחול על הרצפה מהדלת עד לגובה המס, לתת לתוך ידו את המס, לקבל בעיטה ולעוף מהחדר. ככה צריך היהודי לשלם את המיסים לגובה המס המוסלמי. דוגמה נוספת להשפלה: היהודי צריך ללכת באמצע הרחוב והמוסלמי בצד. למה אמצע הרחוב? מישהו מכיר את העיר העתיקה בירושלים? מה יש באמצע הרחוב? שקע, מה זה השקע הזה? תעלת ביוב, כי בימי הביניים לא היה ביוב מתחת לבניינים, הביוב זרם בשקע שבאמצע הרחוב. שם זרם כל מה שיצא מהבתים ולא רק מהמטבח. בתוך זה היהודים צריכים ללכת על פי ההלכה האסלאמית כדי לבזות אותם. מנגד, המוסלמי הולך על המדרכה הנקייה והיבשה.  דוגמה נוספת: ליהודי  אסור לרכוב על סוס רק על חמור כדי לבזות אותו. ליהודי אסור למכור יין. מאותה סיבה יהודי צריך ללכת עם טלאי צהוב!  ורבותיי זה לא המצאה של הנאצים לפני 80 שנה. זו המצאה שהומצאה בבגדד במאה התשיעית לספירת הנוצרים לפני 1200 שנה. יהודים עם טלאי צהוב או עם צעיף צהוב או עם כובע צהוב. למה? כי היהודי טמא. וכדי שהמוסלמי ה’טהור’ לא ייגע בו אז צריך לסמן אותו. הנאצים לקחו את הסיפור הזה מהמורשת האסלאמית.
ועוד ועוד הלכות וכללים, שעל פיהם היהודי צריך לחיות בהשפלה תחת שלטון האסלאמי, ולכן ליהודי אין זכות למדינה, אין זכות לצבא, למשטרה, לממשלה. אין לו זכות לשום ביטוי של ריבונות ושל עצמאות. הוא חייב לחיות תחת שלטון אסלאמי.
ולכן מדינת ישראל, איזשהו מעשה שטן שנוסד לטענתם על ידי שיתוף פעולה בין יהודים לגופים בינלאומיים, כנגד האסלאם. כך הם רואים את תקומתה של מדינת ישראל מן הצד הדתי. ולכן כדי להציל את האסלאם מהחזרה של הדת היהודית, צריך לפעול כנגד המדינה הזאת בכל דרך אפשרית. ולא משנה אם זה כיבוש 1948 או כיבוש 1967 זה נבלה וזה טריפה, שניהם לא חוקיים וצריכים ללכת לעזאזל, מכאן נובעת המוטיבציה של החבר’ה הללו כנגד מדינת ישראל. מדינת ישראל נתפסת כאיום תיאולוגי ודתי על האסלאם הרבה לפני שהיא בעיה טריטוריאלית או לאומית או משפטית או כל בעיה אחרת. היא דבר ראשון בעיה דתית שהם לא מסוגלים לתפוס שהיהדות חזרה לחיים בצורת מדינה, בצורת צבא, בצורת יישוב, בצורת ערים מפותחות ויפות, בצורת בתי חב”ד, כן! גם בתי חב”ד מרגיז אותם מאוד, כי כל זה מראה שהיהדות חיה וקיימת, היהדות נושמת, היהדות מנגנת. שומעים אותה, רואים אותה וזה מרגיז אותם מכיוון שהיהדות מבחינתם היא ‘דין באטל’ יהדות בטלה! זה הראש שלהם וזו החשיבה שלהם.
השאלה היא מה אנחנו עושים עם כל הדבר הזה, האם אנחנו מורידים ראש וחושבים שיום אחד זה יעבור להם ולכן בואו ניכנע, ניתן להם משהו כדי לא להרגיז אותם.
הבעיה שזה לא הולך ולא עובד, מפני שהחבר’ה הללו בראייתם, השפלת היהודי, לרדות ביהודי, זה כמעט עיקר האמונה שלהם. כי כך הם מוכיחים לעצמם שהדת שלהם שכולה העתק הדבק מהיהדות, כן! האסלאם הוא העתק מהיהדות. אפילו יש ספר על זה שכתב יהודי בשם אברהם גייגר שהיה אחד מהאבות המייסדים של התנועה הרפורמית בגרמניה של לפני כמעט 200 שנה. הוא כתב ספר שתורגם לאחר מכן לאנגלית מה לקח האסלאם מהיהדות. אתם יודעים מה זה ‘פלגיאט’? פלגיאט זה ‘גניבה ספרותית’ כמו שאקח יצירה של רוזנבלט ואכתוב על זה מרדכי קידר. אני אקח יצירה קיימת ואני משנה את השם של מי שכתב את הצירה ואכתוב את השם שלי. האסלאם הוא פלגיאט! כשקוראים את הקוראן, את ההלכה האסלאמית ואת האמונות האסלאמיות לעומק, אפשר למצוא את המקורות במקורות שלנו, בתורה, במשנה, בתלמודים ובמדרשים. כי המורה של מוחמד היה יהודי.
אז מה אנחנו עושים עם העניין הזה האם אנחנו נכנעים ואומרים להם טוב בסדר, אנחנו נחיה תחת שלטונכם העיקר תעזבו אותנו במנוחה ותיתנו לנו לחיות או לא. וכאן מגיעה בעצם הבעיה הגדולה של לחיות תחת כנפי האסלאם, על פי ההלכה האסלאמית ועל פי כללי הדין וכללי החסות האסלאמיים. ליהודי אין שום מעמד משפטי. המשמעות היא שהיהודי איננו יכול להתלונן במשטרה האסלאמית אפילו אם מוסלמי פרץ לו לבית, לקח את רכושו והשפיל את אשתו ובנותיו. אין לו דרך להתלונן למה? כי אין לו מעמד.
מה שראינו ל”ע בשמחת תורה קשור לעניין הזה שליהודי אין מעמד, ולכן ניתן לעשות לו ולמשפחתו מה שבא להם לעשות.
זה מתחיל ונובע מכך שהיהודי הוא בעצם הפקר תחת השלטון של החבר’ה הללו וכן כל הדברים הנוראיים ביותר שאפשר לעשות לו, מותרים. ולכן אין אופציה לחיות תחת שלטונם, למרות שיש בינינו קומץ קטן של יהודים שחושבים שזה בסדר. הם פשוט לא למדו ואינם יודעים על מה הם מדברים.
ולכן אם אנחנו חפצי חיים, אין לנו ברירה אלא לקיים את הפסוק ”הושיענו אלוקי ישענו וקבצנו והצילנו מן הגויים להודות לשם קדשך, להשתבח בתהלתך”. עזיבת הגויים ולחיות חיים עצמאיים, חיים שבתוכם יהודי שולט על יהודי, יהודי חי עם יהודי, במדינה יהודית עם אופי יהודי. זו הדרך היחידה מול המוסלמים.
כל זה בעצם מסביר מהו ‘בית הבחירה’. בית הבחירה הוא הבית של העם היהודי, העם הנבחר שכל האחרים רק מעתיקים ממנו. הבית אשר ה’ בחר בו ובעמו כדי להיות בביתו וכדי להחזיר אל הבית, את החיים היהודים המלאים. אין ולא יהיה שום מקום אחר אלא המקום הזה, כי אין לנו בחירה אחרת! כל בחירה אחרת, לחיות כך או אחרת תחת שלטון אחרים, היא בחירה רעה. ראו מה קרה באירופה, ראו מה קורה היום באמריקה וראו מה קורה זה שנים בעולם האסלאמי. אין לנו בחירה אחרת אלא רק בית הבחירה שהוא הבית היהודי הגדול שמרוכז בבית הבחירה שבירושלים.
כשעם ישראל יבין שבית הבחירה זה כאן, כן גם תל אביב היא חלק מבית הבחירה, כי קדושתה של תל אביב נובעת מקדושתו של בית הבחירה שבירושלים. זאת אומרת שבית הבחירה במובן הרחב שלו, כולל גם את תל אביב. כאשר עם ישראל יבין שהבחירה בו כעם ישראל, קשורה לארץ ישראל, על פי תורת ישראל, זו היא תהיה הבחירה השלימה, המלאה והנכונה. בחירה כזאת שתאפשר לעם ישראל לחיות בארץ ישראל על פי תורת ישראל לעולמי עד ולנצח נצחים.
יהי רצון שאנחנו נבין את הדבר הזה כי לצערי הרב, פה ושם נותרו כמה יהודים שאינם מודעים לכל העניין הזה. אז אם מפה מבית חב”ד תל אביב תצא התורה הזו אל הקהל הרחב והיה זה שכרי!
בשורות טובות ישועות ונחמות לכל עם ישראל, עם הבחירה בארץ הבחירה בבית הבחירה. תודה רבה לכבוד הרב ולכל הקהל היקר.