שליח הרבי לראשי מערכת החינוך: חובה לחנך את ילדי ישראל ש”כולנו בני איש אחד נחנו”

בהרמת כוסית חגיגית של שר החינוך מר יואב קיש יחד עם כל בכירי משרד החינוך וראשי אגפי מערכת החינוך בארץ, הוזמן כמידי שנה שליח הרבי בתל-אביב, הרב יוסף גרליצקי שליט”א, לשאת דברים ברכה והתעוררות ולהשמיע את תקיעת השופר.
הרב גרליצקי דיבר על השנה הכאובה שעבר העם בישראל, שקשה שלא לראות את הקשר בין המצב הבטחוני הקשה ובין הפילוג והקיטוב המשתוללים ברחובות הארץ. “כולנו יודעים היכן הכל מתחיל – כאן, במערכת החינוך, בשתילים הרכים שאנו משקים ומטפחים. חובה עלינו להשריש בכל ילד שכל יהודי הוא אחינו, “כולנו בני איש אחד נחנו”, בני אברהם יצחק ויעקב ובנות שרה רבקה רחל ולאה”!
הרב גרליצקי סיפר לנוכחים על רבי לוי יצחק מברדיטשוב, המכונה “סניגורן של ישראל”, שידע ללמד זכות על כל יהודי, בכל מצב שהיה ובכל דרך שנהג. “הרבי לימד אותנו שכל יהודי צריך לנהוג כרבי לוי יצחק מברדיטשוב, לא לחפש את השלילי ביהודי אחר, אלא להיפך, למצוא ולהדגיש בכל דרך אפשרית את הטוב ואת האור שבו”, אמר הרב גרליצקי,
“בדוגמא חיובית של המורים ואנשי החינוך, ובמאמץ והתמסרות – ניתן וחובה להנחיל את דרך החיים הזאת לכל תלמיד במערכת החינוך. כאשר יהודי מדבר בשבחו ובטובתו של יהודי אחר, נזכה לראות מיד איך ‘ברכנו אבינו – כולנו כאחד'”.