בכנס שלוחי הרבי: “התל-אביבים מאוחדים סביב המסורת”

בתל אביב התכנסו במוצאי-שבת-קודש כל שלוחי הרבי והמחנכים במוסדות חב”ד בתל-אביב–יפו, לסעודת מלוה-מלכה שארגן מרכז חב”ד ליובאוויטש תל-אביב | במהלך הכנס נחשפו הנתונים: לעומת הניפוח בתקשורת על הקרע הפנימי בעם, עולה תמונה חדה וברורה – תושבי תל-אביב מאוחדים סביב מסורת ישראל, מוקירים ומחבקים את שלוחי הרבי ופעילותם, וההתעוררות לתורה ולמצוות הולכת וגוברת מיום ליום.

 

בבית-הכנסת המפואר “תהילת אביב” שברמת אביב החדשה, התכנסו במוצאי-שבת-קודש כל שלוחי הרבי והמחנכים במוסדות חב”ד בתל-אביב–יפו, לסעודת מלוה-מלכה שארגן מרכז חב”ד ליובאוויטש תל-אביב כמידי שנה, בכינוס המוקדש לעידוד והתחדשות בעבודת הפצת המעיינות וחינוך ילדי ישראל ברוח התורה והחסידות.
מכל שכונות העיר הגיעו למעלה ממאה השלוחים והמחנכים לשבת יחד להתוועדות חסידית, בניצוחו של המנחה הרב מענדי גערליצקי, שליח הרבי בשכונות הצפון החדש, מהנהלת מוסדות חינוך חב”ד בעיר, כאשר על חלק הנגינה החסידית הסוחפת הופקדו הכנר החסידי המפורסם ר’ מרדכי ברוצקי יחד עם הקלידן ר’ יואל ביר.
על תחושת החגיגיות בהתכנסות המיוחדת העיב כמובן המצב הקשה בארץ הקודש בימים אלו, ולשם כך נפתח הכינוס בתפילה מעומק הלב יחד עם שליח-הציבור ר’ אברהם שמואל הכהן לוין, חבר הנהלת מרכז חב”ד ת”א, למען שלום עם ישראל, חיילי ישראל, והחזרת החטופים בשלום במהרה.
בעיר תל-אביב מורגש לא רק מצב המלחמה הקשה, הכולל גם את אלפי המפונים המתארחים בעיר, אלא גם הקרע הפנימי המכאיב והמאיים, שתמיד ישנם בודדים המנסים ללבותו ולנפחו בתקשורת מעבר לכל פרופורציה. נושא זה היה חלק בלתי-נפרד מהכינוס, כאשר מעדויות השלוחים עולה תמונה חדה וברורה – תושבי תל-אביב כולם מאוחדים סביב מסורת ישראל, מוקירים ומחבקים את שלוחי הרבי ופעילותם, וההתעוררות לתורה ולמצוות הולכת וגוברת מיום ליום. רק לשם הדוגמא, מהנתונים שנאספו בכינוס עולה, שבכלל אירועי החנוכה המרכזיים שערכו השלוחים בעיר השנה השתתפו יחד 57,000 תושבי העיר(!).
השליח הראשי ורב קהילת חב”ד הרב יוסף שמואל גערליצקי, חידד שוב את תפקיד השלוחים להוסיף תמיד באור, מבלי להתעסק עם רעשי הרקע, ולהתמסר בכל כוחם כדי שכל יהודי יקבל חינוך תורני וחסידי. הרב גערליצקי ציטט ממכתבו הידוע של הרבי הריי”צ נ”ע, שבו כתב בזעקה ובדרישה לכל השלוחים והמחנכים “היו אתם היוסף-הלל’ים ומשה-חיים’ים [שני ‘מלמדים’ חסידיים מסורים], בעבודה במסירות נפש עבור חינוך לתורה ויראת שמים!”
שעה של עונג חסידי אמיתי זכו השלוחים בהרצאתו של הנואם-האורח, המשפיע הרב זלמן גופין, שהכניס את ציבור השלוחים לאוירה של ישיבה חב”דית, כאשר ההרגשה היא שלא בתל-אביב יושבים הם, אלא בשיעור חסידות בכפר חב”ד… הרב גופין תיאר שיחה מיוחדת של הרבי על חידושה של תורת חב”ד וכוחה העצום לבקוע את החושך ולהאיר בכל מקום.
נואמים נוספים היו הרב יהודה שלג, השליח בשכונת רמת-אביב החדשה, ורב בית-הכנסת ‘תהילת אביב’ שאירח את הכינוס, שהדגיש בדבריו את החשיבות להתנהל בכל עבודת הפצת המעיינות על-פי הכללי שטבע הרבי, ולקבל את המינוי לשליחות באופן רשמי מהשליח הראשי של הרבי לעיר; הרב אליהו ניידיטש, השליח לדוברי אנגלית באיזור החוף, שגוייס בתחילת המלחמה ליחידת אנו”ח למשך שבועות ארוכים, וסיפר על החוויות המטלטלות שעבר, וכיצד התחזק בזכותן בעבודת השליחות; והרב אליהו שוויכא, השליח לשכונת נופי ים, שהציג את התוכניות המיוחדות של מרכז חב”ד תל-אביב להמשך השנה המאתגרת.
את הכינוס חתמו השלוחים בהבעת תודה למרכז חב”ד ת”א על ההתכנסות המרוממת, ובהחלטה פה-אחד לחזק את הפעילות המשותפת של כל השלוחים יחד, מתוך אחדות וסיוע הדדי, ובכך להשפיע גם על כלל תושבי העיר, להגביר את האחדות ואהבת ישראל “יחד ננצח ויחד ניגאל”

להדפסה