החודש שבו יש כוח מיוחד לנצח! • מאמר מהרב יוסף גערליצקי

החודש שבו יש כוח מיוחד לנצח!
 

מאת הרב יוסף ש. גערליצקי
שליח הרבי ורב מרכז תל-אביב
_____
הפרשה שנקרא בשבת, מתחילה במילים “כי תצא למלחמה על אויביך”. תורת החסידות מסבירה כי בנוסף למשמעות הגלויה בפסוק זה, ישנה גם משמעות פנימית יותר המדברת על מלחמה בין הנפש האלוקית לבין הנפש הבהמית, בין היצר טוב ליצר הרע.
ישנם שני דרכים לנצח את הרע. הדרך הראשונה הינה בדרך של מלחמה, התמודדות עם הרע באופן ישיר. דרך נוספת לניצחון הינה באמצעות הגברת הטוב של אור התורה והקדושה. כשיהודי ממלא את עצמו באור תורה ומצוות, הוא מחדיר בנפשו את האור האלוקי של הקב”ה, וממילא אין מקום לחושך, לתאוות העולם ולעניינים גשמיים נחותים.
ישנם זמנים מיוחדים שבהם קל יותר לשאוב כוחות קדושה כדי לנצח את הרע. בזמן התפילה למשל, מאיר אור אלוקי גבוה שנותן יכולת לאדם להגביר את נפשו האלוקית על הנפש הבהמית ולקחת אותה בשבי “ושבית שביו” ע”י זה שהוא רותם את הנפש הבהמית לעבודת ה’ וכידוע שמעט אור דוחה הרבה מן החושך, שנדחה מאליו וממילא.
זמן מסוגל ומיוחד נוסף, הינה עבודת היהודי בחודש אלול כפי שמסביר אדמו״ר הזקן (מייסד חסידות חב”ד) שבחודש אלול – ר״ת אני לדודי ודודי לי, נמצא “המלך בשדה” ומקבל את כל אחד ואחת מאיתנו בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם, ועל כן ניתן בחודש זה להתקרב אל הקב”ה ולקבל כוח מיוחד על מנת שנוכל לנצח את הרע הן באמצעות תיקון העבר והן באמצעות קבלת החלטות טובות לקראת השנה החדשה, לקבל על עצמנו להאיר את עצמנו וסביבתנו ב’נר מצוה ותורה אור’.
בהזדמנות זו, יש לעורר אודות המשפחות הנזקקות שבעירנו הנאבקות על היכולת להביא פת לחם לביתם, וכן מאות משפחות המפונים מהצפון והדרום המקבלים מאיתנו מידי שבוע מנות של אוכל מבושל, וכעת לקראת החגים זקוקים לעזרה גדולה יותר
הרמב”ם בהלכות יום טוב, כותב: “וחייב אדם להיות בהן [בחג] שמח וטוב לב… שנאמר ושמחת בחגך וגו’… וכשהוא אוכל ושותה חייב להאכיל לגר ליתום ולאלמנה עם שאר העניים האומללים שאין שם שמחה גדולה ומפוארה אלא לשמח לב עניים ויתומים ואלמנות וגרים, שהמשמח לב אומללים דומה לשכינה, שנאמר להחיות רוח שפלים ולהחיות רוח נדכאים”.
איך אפשר במצב כזה לעמוד מנגד? ועל כן הנני לפנות אליכם לקחת חלק ולהיות שותפים במצווה חשובה זו, באמצעות תרומה כיד ה’ הטובה עליכם לפי הפרטים המופיעים מטה.
ידועה אמרת חז”ל “כל המקיים נפש אחת מישראל, כאילו קיים עולם מלא”, ע”י עזרתכם למשפחות אלו שיזכו לערוך את סעודות החג מתוך שמחה, בוודאי תביאו עליכם ועל בני ביתכם, את ברכת השם יתברך לשנה החדשה הבאה עלינו לטובה, בבריאות, נחת, אושר, שמחה והצלחה בכל מעשי ידיכם ולשנה טובה ומתוקה.
פרוס לרעב לחמך, עלות סל מזון למשפחה: 360 ₪ סעודת חג למשפחה: 325 ₪.
כיצד תורמים: (התרומה מוכרת לפי סעיף 46 למס הכנסה)
* כרטיס אשראי /ביט (לחץ ותרום): https://shutaf.im/tlv-chagim
* המחאות לפקודת מרכז חב”ד ת”א ת.ד. 16336 תל אביב 6116202.
* כרטיס אשראי טלפוני: 03-525-0202, 050-6392200.
* בהעברה בנקאית: מרכז חב”ד תל אביב, בנק לאומי סניף 865 חשבון 11590042
* בבנק הדואר: מרכז חב”ד תל אביב חשבון 8182319.

למאמרים נוספים >> לחץ כאן