הרב יוסף גרליצקי שליח הרבי לתל אביב-יפו בראיון לרדיו ‘קול ברמה’ • להאזנה

תמלול הראיון:
ראיון הרב גערליצקי שליח הרבי לעיר ת”א – יפו ברדיו קול ברמה ליקי אדמקר וישראל כהן .
יום כ”ז כסלו נר רביעי של חנוכה.
יקי : הרב יוסף גערליצקי שליח הרבי ורב קהילת חב”ד בעיר, שלום.
הרב : שלום בוקר טוב וחג חנוכה שמח.
יקי : תראה, היתה לנו אפשרת עכשיו להתמקד בשיחה הזאת, עם תקרית מאוד מצערת שארע אתמול בכיכר הבימה בתל אביב שתקפו אותך בעת ניסיון להדליק את נרות חנוכה, ואז אמרתי לעצמי בא נדבר על המאחד יותר מאשר על המפריד.
הרב : לא אותי תקפו..
יקי:אתה הצלחת בחג חנוכה הנוכחי לרשום הישג של למעלה ממאה עשרים וחמש הדלקות נרות חנוכה בעיר תל אביב באופן שמאחד את עם ישראל בצורה שאני לא זוכר כמותה בשנים עברו. אז תספר לנו אתה על החיובי פחות על השלילי.
הרב: דבר ראשון על השלילי זה א’ משלוחי חב”ד תל אביב שהוא בכיכר הבימה, ההדלקה שלנו המרכזית בכיכר דיזינגוף, אבל זה עבר בשלום בסוף המשטרה הגיעה וגירשה את המפריעים כך שמעתי מהשליח שם.זה נפלא לראות שמאות אנשים ונשים שמתאספים ביחד, בלילה הראשון הגיע להדליק מר אביגדור קהלני, הוא מגיע כל שנה להדליק איתנו את החנוכיה ואומר לי שאף פעם הוא לא ראה כל כך הרבה אנשים שהגיעו לכיכר, היו למעלה מ 600 איש שהצטופפו בכיכר ואמרו תהילים, כל יום לפני הדלקה אנו אומרים מזמור תהילים, ואי אפשר לתאר את האחדות של ‘ברכנו אבינו כולנו כאחד’, שכולם עונים מילה במילה על התהילים, כל הקהל אנשים נשים וטף כולם אומרים תהילים בכוונה לזכות חיילי צה”ל ולזכות החטופים שיחזרו בשלום וזה דבר נפלא. תודה לה’ השנה הקמנו בזכות השלוחים בכל השכונות בעיר, זה גדל והשנה יש לנו 158 חנוכיות בכל רחבי העיר.
ישראל : שכונות נוספות שלא היה בהם בעבר, ועכשיו פתאום החלטתם להדליק שם?
הרב: כן כן, ובאים בהמוניהם הרבה יותר, אני מקבל דוחות מהשלוחים בכל השכונות, אם זה ברמת אביב, באזורי חן, בצהלה, אם זה בקרית שלום, אם זה בהתקווה.. מגיעים הרבה יותר ורואים זאת במוחש גם בערב שבת באים בהמוניהם אנשים להשתתף בדבר שמאחד וזה מה שחשוב היום כי ‘ברכנו אבינו כולנו כאחד באור פניך’ כאשר כולנו כאחד יש ברכת ה’, ו בעזרת השם יהיה ניצחון באופן ניסי לעם ישראל. וברצוני לומר איזה רעיון קצר מהרבי.
יקי : ממש בקצרה כי אנו צריכים לסיים עוד 30 שניות.
הרב: ”וה’ יגיה חשכי” – כתוב בזוהר שהחושך עצמו -יגיה חשכי- יאיר וזה מה שאנחנו זקוקים היום להפוך את החושך ששורר בעולם יהפוך לאור עד לגאולה האמיתית ”ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים” בגאולה האמיתית והשלימה ע”י משיח צדקינו.
יקי : אמן, תמשיכו להפיץ את האור בתל אביב הרב גערליצקי. תודה רבה לך.
הרב : בשורות טובת וחג חנוכה שמח.
יקי :יישר כח כבוד הרב על השיחה הזאת.

להדפסה