השחקן דן מור בעקבות חסידות”א – מפת החסידות של ת”א יפו • פרוייקט מולטימדיה מרתק לצפיה

תכנית מולטימדיה מרתקת ליוותה את הכנס המפואר, בה נחשפו מאות המשתתפים למסעו של השחקן דן מור (מבאי בית חב”ד של הרב שמואל לפקיבקר כוכב הצפון, והרב אליהו שוויכה הגוש הגדול) בעקבות חסידות”א – מפת החסידות של ת”א יפו.
את מסעו על הקורקינט פותח דן ברחוב שינקין שם פוגש ברב גערליצקי,
דן המעוניין לשמוע על אודות החסידות מאזין לדבריו “הדבר הראשון בו עסקתי מיד בהגיעי בשליחותו של הרבי לת”א היה לפתוח שיעור חסידות, שיעור שנמשך עד עצם היום ללא הפסק משך 42 שנה”
לשאלתו של דן על אודות מעלת וחשיבות לימוד חסידות דווקא, עונה לו הרב במשל בעל התניא על האבן שבכתר המלך ועל כך שהחסידות היא התרופה היחידה לדורנו,
כיום אומר הרב גערליצקי, העיר ת”א כולה מלאה באור החסידות ובכל שכונה משכונות העיר שלוחי הרבי מלמדים ומפיצים את אורה להמונים.
דן המסוקרן לראות בעיניו את השפעת החסידות בעיר נענה להצעת הרב ויוצא לנסיעה דו גלגלית ברחבי השכונות לפגוש את האנשים עליהם פועל הלימוד,
מנקודה לנקודה חולף דן ופוגש בשלוחי הרבי ובמקורביהם המספקים זוויות שונות ואישיות על חשיבות הלימוד והשפעתו על חייהם,
לא רחוק ממרכז חב”ד במשרדו של מר יאיר שמיר (לשעבר שר החקלאות ויו”ר התעשיה האווירית) נחשף דן לחברותא של מר שמיר עם הרב גערליצקי המתקיימת באדיקות מעל 20 שנה ללא חיסורים, “איך ניתן להחסיר כשהפנימיות שלי נמשכת ללימוד, הלימוד שינה את כל תפיסת המציאות שלי לאופטימית וחיובית יותר, ובמיוחד המאמרים של הרבי, יש בהם כח לרומם את האדם, לדעתי אם כולם ילמדו את מאמרי הרבי הרי שבהחלט העולם כולו יהיה מרומם יותר” יאיר מסיים בהמלצה חמה לכולם לקבוע זמן ללימוד חסידות “רק תרוויחו מכך”.
בנסיעה ברחוב ירמיהו בשכונת הצפון הישן חולף דן על פני בית חב”ד המפואר לדוברי צרפתית של הרב ישראל ארנאוו, שם פוגש במר שלום אלבז שמשתף עם סיפורו האישי, לפני עשור נולדה ביתם המיוחדת, באחת מצאו עצמם מול אתגר לא פשוט שטלטל את עולמם, לדבריו לימוד החסידות נתן לו ולמשפחתו את הכלים לעמוד בנסיון ולצלוח את ההתמודדות המורכבת, ואת הכוח והתעצומות להמשיך חיים של שמחה מלאי משמעות.
דן שממשיך במסעו עוצר לאימון במכון הכושר שם שח בפני מאמן הכושר שהלוואי והיה גם לו הזמן להקדיש ללימוד, להפתעתו המאמן מר רון שלו משיב “אני אישית כבר מצאתי את הזמן לכך” רון מקדיש זמן קבוע ללימוד חסידות שבועי עם השליח בשכונתו הרב מנדי אליאס, “הלימוד הוביל אותי ואת אשתי לשמירת שבת ובהמשך ישיר לחינוך ילדינו בגני חב”ד”.
ביציאתו מן האימון חולף דן ע”פ דוכן תפילין ונענה בחפץ לב להניח, מסתבר שהבחור העומד בדוכן מר אלי זריהן משתתף גם הוא בשיעור החסידות של הרב אליאס, אלי מספר לדן שבעקבות הלימוד הפנים את חשיבות קיומה של כל מצווה ומצווה ומשכך הוא משתדל ליטול חלק במבצע תפילין בשכונה יחד עם הרב.
משם דן ממשיך בנסיעתו לשכונת יד אליהו ופוגש במר אברהם רוטמן, תלמידו של השליח בשכונה הרב יצחק חדד,
אברהם נקשר לחב”ד לראשונה עת חברת האבטחה שבבעלותו אבטחה את הלווייתם של הרב גבי ורעייתו רבקי הולצברג הי”ד בכפ”ח, הטרגדיה הקשה זעזעה אותו כמו את כל עם ישראל מספר אברהם, לצד זאת התקשה להבין את מקור עוצמת האמונה והכוח ששידרו החסידים והדוברים במהלך הלוויה, מאז עשה אברהם דרך ארוכה לחיים של תורה ומצוות, “כיום בלימוד התניא עם הרב חדד אני מבין למפרע מהו המקור לאמונה החזקה”
“הלימוד נותן גם לי את הכוח לחיים מלאי אמונה, הלימוד אינו משפיע רק עליי, אני רואה את ההשפעה הישירה שלו על משפחתי ועל הסובבים אותי” מסכם אברהם,
לאט לאט מתגלה ועולה מפת חסידות”א, מפת ת”א החסידית.
במעברו בדרום העיר, חולף דן בשכונת התקווה וכעת כל יושבי האולם צופים בדמותו של הרב אפרים דגן על מסכי הענק,
הרב דגן שליח הרבי בשכונה המנהל בין היתר מפעל ענק של חסד “בית חם” לנזקקים, מספר לדן תוך כדי חלוקת ארוחה חמה לקשישה, שיהודי שלומד חסידות אך טבעי שיעסוק בחסד, הלימוד וההבנה שכל ישראל אחים ממש, מחזק את האחריות והנתינה לכלל ישראל אם ברוחניות או בגשמיות.
דן לא מזדרז לסיים את נסיעתו וממשיך לתור אחר נקודות האור בעיר, עוצר בשכונת כרם התימנים לשמוע ממר אורי הלפרין תכשיטן ידוע בעיר על לימוד החסידות השבועי שלו שהחל מהיכרות בקניית ארבעת המינים בחנות חב”ד סנטר.
“את השיעור בכל שבוע אנו פותחים בקריאה מספר “היום יום”, בפתגם ליום כ’ סיוון כותב הרבי על משמעותה של היחידות הראשונה של חסיד אצל הרבי, בה ניתנים לחסיד השכל והמידות שלו ברוחניות”
“כשלמדנו את היום יום הזה האירה בי ההכרה שהקשר שלי לרבי וללימוד חסידות החל בעצם לפני 30 שנה עת זכיתי לעבור כילד קט בחלוקת דולרים אצל הרבי” על גבי המסכים נראה אורי הילד עובר בחלוקת דולרים אצל הרבי.
אורי ממשיך את הרגשו האישי “המעבר הזה נשאר חרוט בליבי לכל חיי אני מרגיש שהרבי כיוון אותי למקום שבו אני נמצא כיום, לומד חסידות ובקשר חם עם שליחי הרבי בעיר”.
לעת ערב מסיים דן את מסעו ברחוב זמנהוף בין כיכר רבין לכיכר הבימה, שם פוגש את חן ברקוביץ עלם צעיר, כדורגלן מקצועי ששיחק בקבוצות בכירות בארץ ובספרד,
חן מציג בפני דן את ישיבת חזון אליהו, את בית המדרש הפתוח מבוקר עד ערב אליו תמיד ניתן להיכנס ולמצוא חברותא ללימוד, ואת האווירה המיוחדת במקום,
חן שגדל בבית שאינו מסורתי מספר על סדר יומו כתלמיד בישיבה, הכולל לימוד מעמיק, נגלה וחסידות, ואת השמחה הגדולה על האפשרות שניתנה לו לשבת וליהנות מלימוד בישיבה חסידית, “זו זכות עצומה עבורי, ואני מאחל לכל יהודי שיהי לו כמה שיותר זמן להקדיש ללימוד חסידות”.
זו טעימה על קצה המזלג ממפת החסידות העצומה שמפעילים שלוחי הרבי בעיר, כל שליח באזורו הוא, המקיימים יחד כ300 שיעורי חסידות שבועיים,
נסיעת קורקינט קצרה על פני השכונות שנתנה למאות משתתפי ההתוועדות הצצה לחיים של חסידות בעיר,
דן מסיים בזריזות הוא כבר מאחר לשיעור עם השליח בשכונתו..
גוט יום טוב חסידות”א, גוט יום טוב ת”א רבתי.