הנשמה מאירה במרכז תל אביב • מאות נערים בהתעוררות יהודית חסרת תקדים

דלתות ארון הקודש המפואר בבית הכנסת חב”ד במרכז תל אביב נפתחים ומאות נערים ניגשים בזה אחר זה, מנשקים את ספרי התורה, עוצמים עיניים ופותחים בתפילה חמה מעומק הלב לבורא העולם.
המחזה המרגש הזה, חוזר על עצמו פעמים רבות בשבועות האחרונים במסגרת ביקור קבוצות תיכוניסטים מבתי ספר ממלכתיים במרכז.
השליח הרב יצחק ביר מקבל את פניהם בחמימות ופותח בסקירה מקיפה על מבנה בית הכנסת, הלכותיו ומנהגי ישראל הקשורים ל’מקדש מעט’.
במסגרת המפגש, הנערים זוכים לשמוע דברי חיזוק והתעוררות משליח הרבי לתל אביב-יפו ורב מרכז העיר הרב יוסף גערליצקי, שפותח בפניהם צוהר רחב על חסידות ‘חב”ד’. השפעתה ברחבי תבל ומטרתה שהיא: גילוי אור הנשמה של כל יהודי באשר הוא.
הרב גערליצקי בדבריו, מזכיר להם את הברכה החשובה שזכו לברך לא מזמן, בעת העליה לתורה בבר המצוה: “אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו…”, מילים הממלאות בגאווה יהודית ומביאות לרצון הטבעי של כל יהודי – להיות קשור ומחובר לנותן התורה.
כחלק מהתוכנית הכוללת: ‘תורה, תפילה וצדקה’, הבנים ניגשים לעשרות זוגות התפילין מתעטפים בטליתות ומניחים את התפילין בעזרת השלוחים והבנות מקבלות ערכת נרות שבת קודש אותם ידליקו מידי ערב שבת.
הרב גערליצקי: ‘ההתעוררות מורגשת היטב בתקופה האחרונה, כל הנערים ללא יוצא מן הכלל נענים בחפץ לב להניח תפילין ונראים מאושרים במיוחד כשהם מקבלים כתשורה את דף ה’קריאת שמע’ אומר הרב.
‘כשהם חוזרים אחרי מילה במילה את פסוקי פרק התהילים אותו אנו אומרים לשלומם של החטופים ושחרורם ולזכותם של חיילי צה”ל, ניכרת בהם כוונה הפנימית אמיתית והתגלמות הנבואה: “והשיב לב אבות על בנים”‘ מסיים הרב גערליצקי.

להדפסה